tisdag 30 juni 2015

Babblarna till Milo!

Idag blir det kalas för Milo som fyller ett år! Och här kommer de igen, Babblarna :) De flesta småttingar älskar ju dessa figurer. Detta är min tredje tårta med Babblarna på kort tid. Hade lite idétorka hur jag skulle göra den annorlunda jämfört med de andra två. Denna gången använde jag mig av en tårtbild som kommer från tårtdekoration.com. Mycket smidigt och man fixar lätt och snabbt en fin tårta. Fick dessutom öva på att spritsa lite vilket jag inte brukar göra :) Gjorde även två nya figurer längs kanten, hunden Vovvo och fågeln Faffa, som man kanske inte ser lika mycket av som de andra figurerna. 

Grattis på den stora dagen Milo, hoppas tårtan smakar bra!


Vaniljbotten
Fylld med rårörda hallon och vaniljkräm
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av marsipan, sugarpaste, flowerpaste
Tårtbild med spritsad frosting runt om



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar