lördag 11 augusti 2012

Ellas doptårtor

Idag ska ännu ett barn att döpas, alltid lika trevligt! Ellas föräldrar ville att jag skulle göra doptårtorna och att de skulle vara i samma stil som de jag gjort innan. De skulle naturligtvis vara rosa till den lilla flickan och på den ena tårtan ville de ha bebisen i änglavingarna och på den andra en bebis under täcke.

Till de här tårtorna testade jag en annan vaniljkräm än den jag brukar (receptet kommer inom kort). Det var vaniljstång i och det var nog det som gjorde den så himla god! Mattias här hemma som älskar vaniljkräm slickade ur skålen och sa "det här är den godaste vaniljkräm jag ätit". Det måste ju vara ett bra betyg :)

 

Vaniljbotten
Hallonsylt och vaniljkräm
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av marsipan, sugarpaste och flowerpaste

18 kommentarer:

  1. jättefina verkligen,ska bli spännande och få se receptet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tänkte lägga upp receptet till helgen :)

      Radera
  2. Väldigt söta! Tycker mycket om blommorna i olika färger och storlekar.

    SvaraRadera
  3. Superfina tårtor =) Nu har jag TVÅ tävlingar på min matblogg (Ib Laursen och kex) så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  4. Åh, tårtorna är jättefina! Gillar kanterna väldigt mycket =)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina! Vad duktig du är! :)

    SvaraRadera
  6. Så fina tårtor du gör. Kan man beställa av dig om man bor i Malmö-området?I såna fall vad kostar en doptårta för 20pers?/Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Nellie! Jag tar inga beställningar utan gör bara tårtor till släkt och vänner.

      Radera
  7. Åh vad fina, älskar den rosa färgen och de söta blommorna :)

    SvaraRadera