torsdag 19 september 2013

Min egna 25-års tårta!

Idag är det min födelsedag! Och tro det eller ej, men jag gjort en tårta till mig själv :) Sista gången jag gjorde det var 2010 när jag började med tårtdekorering. Så nu tyckte jag det var dags igen.
Jag har den senaste tiden sett flera tårtor med sugarveil och tycker detta är otroligt fint. Det ser både avancerat och enkelt ut på samma gång. Därför bestämde jag mig för att testa detta för första gången. Måste säga att det var ett otroligt lätt material att arbeta med om man bara gör rätt, men så är det väl med det mesta :) Det blev några misslyckanden först, men när jag väl fick in tekniken så blev det kanonbra. Kommer definitivt att göra fler tårtor med sugarveil!
Eftersom jag ska iväg och jobba ikväll kommer den här tårtan åka med och fylla mina kollegors magar. Jag hoppas dom blir glada!
Ha en bra dag!




Vaniljbotten
Lemoncurdmousse och rårörda hallon
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av sugarveil och flowerpaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar